שאלה

7 Comments

יש לי מספר שאלות:
1. האם מורה טוב הוא מורה שיודע לשלב בין פדגוגיה וטכנולוגיה?

2. האם מורה שלא משתמש בטכנולוגיה בכלל בשיעוריו יכול להיחשב מורה טוב?
3. במידה ומורה שלא משתמש בטכנולוגיה נחשב מורה טוב – האם יש הבדל בין ה "טוב" שלו לבין ה"טוב" של המורה שמשתמש בטכנולוגיה?
4. במידה ומורה שלא משתמש בטכנולוגיה גם יכול להיות מורה טוב, מדוע אנחנו צריכים לבזבז כסף על טכנולוגיה?


7 Responses to “שאלה”

  1. יעל

    מורה טוב כיום צריך להיות מסוגל לנצל את הטכנולוגיה להעמקת הלימוד.
    מורה יכול להיות מורה טוב, גם אם איננו משתמש בטכנולוגיה. הוא יכול לעודד את תלמידיו להשתמש בה. או לחילופין להפעילם בדרך אחרת – למשל בשימוש בדרך של כיתה הפוכה.
    מבחינתי הטכנולוגיה היא מצד אחד צעצוע אהוב עלי, שאני משוכנעת שעלי לידד את תלמידי עימו לשימושם בעתיד; וכן דרך לחיבור התלמידים לתכנים שבהם אני עוסקת.

  2. משה

    מורה טוב במאה ה21 יהיה מורה המשלב בין סוגי הוראה שונים שמחייב שימוש באמצעים טכנולוגים .עקב השונות בין התלמידים המורה חייב לעורר עניין לגרות ולגרום למוטיבציה ללמידה לכל תלמיד ואת האפשרות להגיע להישגים

  3. צביה ארנין

    1. כן, אך בזה לא מוגדרת איכותו.
    2. כן. מורה טוב הוא מורה שמכיר היטב את החומר, את התלמידים, ויש לו סמכות שמניעה את התלמידים ללמוד. לשם כך לא נחוצה טכנולוגיה.
    3. אין הבדל. ה"טוב" של המורה זו יכולתו להניע את התלמידים לעבודה.
    משום שהטכנולוגיה קרובה יותר לעולמו של התלמיד, היא מאפשרת להמחיש בצורה טובה, והיא נחוצה לאדם המודרני.

  4. ניר

    מורה טוב הוא מורה שמעודד סקרנות. בכלל זה, טכנולוגיה היא רק אמצעי שנותן יכולת לעודד את אותה הסקרנות.
    אין ספק שהיום, כ

  5. משה ורד

    אני מקווה שאני מורה טוב. לפחות חלק נכבד מתלמידי אומרים כך. לצערי, איני מוצא דרך לשלב טכנולוגיה בשעורי ההיסטוריה או האזרחות. לכל היותר אני מאפשר לתלמידים להקליט את השעור, לצלם את הלוח, ולחפש תשובות ברשת האינטרנט (כולל מפות ).

  6. מירי

    מורה טוב הוא צירוף ( חחח מורה ללשון) שאינו נטול אג'נדה. אחרי הצירוף הזה ישנם אידיאלים של חינוך וישנן מטרות ואין לבלבל בין השניים. טכנולוגיה אינה אידיאל אבל היא בהחלט הפכה מטרה בימינו. אם היא מטרה ומורה משתמש בה הוא מורה טוב, אם היא אינה מטרה ורק אמצעי להגשמתה גם אז הוא מורה טוב., אם היא מטרה והוא אינו משתמש בה הוא מורה טוב אך פחות יעיל/מודרני. טכנולוגיה אינה מטרה או אידיאל ולכן אפשר שיהיה מורה טוב גם בלעדיה. אך הוא נמנע מהשתלבות בעת הזו עם תלמידיו, הוא נמנע מנגישות למידע רב בדרך קצרה ויעילה, הוא מתעלם מאמצעים העומדים לרשות תלמידיו כדי ללמוד בעצמם והוא נמנע מבקרה ופיקוח על חומרי הלמידה שלהם.הפיכת הטכנולוגיה למטרה היא בזבוז כסף הפיכת הטכנולוגיה לאמצעי אינה בזבוז. בכל מקרה אין שימוש בטכנולוגיה מעיד על "טיב" המורה.

  7. גליה אדיב

    מורה טוב הוא מורה שיודע את החומר ויכול לסחוף אחריו את תלמידיו. הטכנולוגיה יכולה לשמש את המורה, אבל בלי ידע של החומר עצמו המורה לא יוכל להשתמש בטכנולוגיה. בעידן של היום תלמידים מתקשים ללמוד רק מספרים (לצערי), השילוב בין השניים הכרחי מאוד!. חשוב ללמד את התלמידים להשתמש בטכנולוגיה בצורה נכונה. אני נתקלת במצבים בהם התלמידים מתקשים לחלץ מידע רלוונטי מתוך הכלים הטכנולוגים.

Leave a Reply