חדש! – מערכת למידה שיתופית רשתית (NCLS)

8 Comments

שלום לכולם,

אני שמח להציג בפניכם מערכת (Network Collaborative Learning System) שתכננתי והקמתי באמצעות קוד פתוח ובעיקר הסתמכתי על מערכת ג'ומלה שזו מערכת שאני סומך עליה ועל יציבותה.

מדובר במערכת למידה שיתופית רשתית שמטרתה העיקרית להעשיר את התלמיד כפרט, דרך למידה קבוצתית, במערכת שיתופית בתחומי דעת שונים. המערכת יכולה לשמש גם תלמידי מתמטיקה, פיזיקה, תנ"ך, גיאוגרפיה ועוד.

מצ"ב מבנה הרעיון הכללי של המערכת ומערכת הקשרים בתוכה.

 

NCLS

 

הנקודות שהקפדתי עליהם:

  1. התלמיד במרכז.
  2. למורה תפקיד מרכזי – בלתי ניתן להגיע להצלחות בלעדי המורה כמנטור.
  3. תלמידים חונכים – טכנולוגית, מנטלית וגם מבחינת תמיכה בלימודים.
  4. עמודי התווך של המערכת: מערכת ניהול למידה, מערכת שיתוף תכנים, מערכת חברתית.
    מערכות הללו משתלבות להן יחדיו ופועלות על מנת לאפשר תקשורת בין: יחיד ליחיד, יחיד לרבים, רבים ליחיד, רבים לרבים – תקשורת רשתית.
  5. מערכת תמריצים – כל פעולה שנעשית במערכת מזכה את התלמיד בניקוד, ככל שהתלמיד תורם יותר, כך הניקוד שלו גבוה יותר.
  6. המערכת מאפשרת קשר בין כולם, אך כל אחד יכול לקבוע את רמת הפרטיות שלו.
  7. המערכת מאפשרת הקמת קבוצות לימוד נושאיות או כיתתיות, כל קבוצת לימוד שכזאת יכולה להיות פרטית או ציבורית.
  8. כל פעולה ציבורית שנעשית על ידי כל אחד מהחברים מופיעה ב FEED הראשי של המערכת וחשופה לעיני כל חברי המערכת ובכך מעשירה אותם במידע שמוביל גם ליצירת ידע חדש.

 

המערכת עובדת כיום בבית הספר בו אני מלמד, מזה כחודש ימים. בשלב ראשון, אפשרתי ל 2 כיתות להצטרף אל המערכת. עוד מוקדם להסיק מסקנות, אבל זו המערכת הלימודית הראשונה שבוודאות אני יכול לומר שתלמידים מתלהבים ממנה ואפילו נכנסים בזמנם החופשי!. יחד עם זאת, אני משוכנע ויודע שיש המון נקודות שניתנות לשיפור, לאו דווקא במישור הטכנולוגי אלא יותר במישור ההנעתי של התלמידים. היתרון הגדול של המערכת הוא שבזכות זה שהיא שיתופית, ניתן לייצר בה תחרותיות בין תלמידים או בין כיתות. אני יכול לומר שהתחרותיות שמערכת זאת מאפשרת בזכות שיטת התמריצים (ניקוד לכל פעולה), גורמת לפעלתנות בקרב התלמידים.

אני מצרף מספר סרטונים שתוכלו להתרשם מהמערכת.

קישור לסרטוני הסבר על שימוש במערכת – אני אוסיף כמובן עוד סרטוני הסבר

קישור למערכת עצמה – מורים להיסטוריה יכולים להירשם, אבל הם יוכלו לקבל הרשאות עבודה בהמשך.

 

אהבתם? עזרו לי להפיץ, שלחו למורים, למנהלים ולמי שאתם חושבים שמערכת זו עשוייה לעניין אותם.

8 Responses to “חדש! – מערכת למידה שיתופית רשתית (NCLS)”

  1. נועה ציון

    ישר כוח על הסביבה שפיתחת יש בה המון פוטנציאל ונראה שהושקעה המון מחשבה. אני פחות מתלהבת מן ההיבט התחרותי… אמנם אפקטיבי לטווח הקצר אך פחות מתאים לטעמי לרוח השיתופית שניסית ליצור
    דר נועה ציון

  2. עמית מירז

    היי,
    אני מקבל את מה שאת אומרת והשאיפה היא לתחרותיות בין כיתות.

    בברכה,
    עמית

  3. גליה אדיב

    שלום עמית,
    סביבת למידה זו מאפשרת לתלמידים לראות את המקצוע מנקודות מבט שונות ובמיוחד מנקודת המבט שלהם עצמם.
    כל הכבוד!
    תמריצים חשובים אך במינון הנכון.
    גליה

  4. עמית מירז

    היי,
    מינון נכון – כנראה המושג הכי חשוב בזמנים אלו.

  5. טל בר-מעוז

    יוזמה ברוכה,
    האם אפשר לחבר את המערכת לגוגלאפס ?
    מה הכוונה "גם מתמטיקה…"?
    טל בר-מעוז

  6. עמית מירז

    היי,
    למה יש צורך לחבר את המערכת לגוגלאפס? (בכל מקרה זה אפשרי, תלוי מה רמת ההטמעה הנדרשת)
    אפשרי גם במתמטיקה מכיוון שבמערכת הלמידה ניתן גם לכתוב נוסחאות, אפשר להציע שיעורי הסבר מקוונים, סרטוני הסבר מקוונים כמו באקדמיית קאהן וכן הלאה.
    בתוך המערכת מוטמעת מערכת LMS שעליה אני אקדיש הסברים בפוסט הבא שלי.

  7. האני זיאדה

    רואים שמפה לימודית זו היקפית שפועלת על כל הצדדים לימודי, חברתי, רגשי, התנהגותי וגורמת לשינוי חיובי עם יכולת בקרה והערכה , יישר כוח- האני זיאדה

  8. עמית מירז

    תודה רבה

Leave a Reply