KAHOOT כמשחק מבוסס פדגוגיה

15 Comments

המשחק קהוט הוא דוגמא נפלאה למשחק שבבסיסו יש חשיבה פדגוגית עמוקה. מעבר להיותו פלטפורמה נפלאה לחידונים, המשחק משמש ככלי עזר שתומך בתלמיד בזמן בצוע המשימה ומאפשר לתלמיד להפוך למנהיג.

קודם כל, למי שלא מכיר, קהוט זה משחק שבבסיסו הוא מאפשר לבצע בקלות חידון / בוחן באופן מקוון, עליך להירשם למערכת (מצ"ב הוראות), לכתוב שאלה, לספק תשובות ולבחור התשובה הנכונה והחידון מוכן די במהירות, כמובן שככל שהתשובות לשאלות שמחברים יתר מורכבות, הכנת המשחק אורכת זמן ממושך יותר. אבל, הכנת המשחק על גבי הפלטפורמה היא קלה פשוטה.

בפוסט זה אני רוצה לעסוק בערך הפדגוגי של המשחק, המשחק הזה בהחלט הופך את התלמיד למנהיג, כפי שיוצרי המשחק מצהירים על כך. הדבר החשוב ביותר הוא לאפשר לתלמידים עצמם, אם בחלוקה לקבוצות או ביחידים להכין את החידון לבד, על המורה לספק לתלמידים חומר לימוד ולאפשר להם להכין את החידון ובסופו של תהליך התלמיד שהכין יבצע את החידון. הקסם מתחולל ברגע שהתלמיד מבצע את המשחק בכיתה, התלמיד הופך להיות המרכז, התלמיד יתפעל את התלמידים בעזרת הקהוט שמאפשר לו לבצע זאת בקלות צעד אחר צעד. התלמיד יהפך ברגעי החידון למנהיג ולמוביל הכיתה.
אני ניסיתי זאת עם תלמידי התיכון, אבל אני יכול לומר שבבית הספר שבו אני מלמד (עירוני ב – מודיעין) המשחק תפס תאוצה וחלק לא מבוטל מהמורים גם בתיכון וגם בחטיבה משתמשים בו.

חשוב לזכור שהערך הפדגוגי האמיתי יהיה ברגע שהתלמיד עובר את תהליך הכנת השאלות, כתיבת התשובות, והפעלת הכיתה.

על מנת שהתהליך יהיה פשוט וברור כדאי לעבוד על פי הצעדים הבאים:

  1. בפעם הראשונה המורה יכין את המשחק על חומר שנלמד (אפשר להבטיח בונוס בניקוד לבוחן) ויבצע את המשחק בכיתה.
  2. לאחר שהתלמידים יכירו את המשחק, המורה יחלק הכיתה לקבוצות.
  3. המורה יספק את חומר הלימוד לתלמידים באופן גולמי (טקסט, תמונות או כל מה שקשור לחומר הלימוד).
  4. כל קבוצה תתבקש להכין חידון בעזרת קהוט.
  5. כל קבוצה תבצע את החידון שהכינה לכלל הכיתה.

כמובן שיש אין ספור ווריאציות לעניין, אני יכול לומר שהתלמידים אוהבים זאת, היופי בדבר שאני רואה תלמידים שמתכוננים לחידון עם דפי הלימוד אחוזי התלהבות מה שבהחלט תורם להפנמת חומר הלימוד.

דוגמא לחידון על לאומיות
דוגמא לבוחן על האידיאולוגיה הנאצית

 

אהבתם, תפיצו הלאה באמצעות כפתור השיתוף מתחת לפוסט.

<— מעוניינים לקבל התראות לתיבת האימייל שלכם או לפייסבוק, הירשמו
<— בתיבה מימין או עשו לייק בתיבת הפייסבוק.

בהצלחה,

עמית

15 Responses to “KAHOOT כמשחק מבוסס פדגוגיה”

  1. ענבל קרמר

    שלום
    אני מדריכת תקשוב מוזיקה
    אשמח להתעדכן בחידושים השונים בתחום.
    תודה מראש
    ענבל קרמר

  2. עמית מירז

    תודה רבה,
    אשתדל כמיטב יכולתי.
    עמית

  3. יפה בייגל טל

    אשמח להתעדכן בנושאים כלליים וגם בהיסטוריה
    תודה

  4. עמית מירז

    היי,
    תודה על תגובתך, אני אפרסם בימים הקרובים פתרון מעניין.
    עמית

  5. הדר ארנון

    אשמח להתעדכן בנושאים הנוגעים להוראת השפה הערבית
    תודה

  6. חיה כהן

    מעניין. כמדריכת חינוך לשוני בבתי"ס יסודיים, אשמח להתעדכן בנושאים בקשורים בתחום. תודה רבה!

  7. גאולה עמוסי

    כמנהלת בית ספר אשמח להתעדכן בנושאים השונים

  8. רועי

    בעקבות הסקירה, ביצעתי 2 חידונים בהיסטוריה חלק ב': האידאולוגיה הנאצית והגורמים לעליית הנאצים לשלטון בגרמניה (שאותו ערכתי). אני חייב להודות שהכיתה געשה מרוב התלהבות ונראה שזה גרם להם הנאה בלמידה. בהחלט אמליץ לשאר המורים להתנסות בכלי למידה זה!

  9. עמית מירז

    היי, זה יהיה נפלא אם תשלח את הקישורים לחידונים לכאן.

  10. יעל

    האם כדי לענות על החידון יש צורך להירשם?

    זה לא לגמרי ברור ממסכי הכניסה

  11. עמית מירז

    היי, אין צורך להירשם על מנת לענות על החידון, אבל יש צורך להיכנס ל kahoot.it על מנת להזין את הקוד כניסה שיש במסך הגדול של החידון.

  12. אורלי

    לא מצליחה להכנס לא זוכרת סיסמה. מנסה להרשם וכותב שהכתובת בשימוש.
    מאוד מתסכל

  13. עמית מירז

    להיכן?

  14. אירה ספקטור

    שלום רב, אנו סטודנטיות לתואר ראשון בטכנולוגיה בחינוך, בתהליך של סמינריון בנושא כלים טכנולוגיים בהוראה ולמידה, משחקים בלמידה. החלטנו לחקור את היישום של kahoot בהוראה/ למידה. נשמח אם מורים ומורות המשלבים את החידון המדובר בתהליך ההוראה שלהם יענו על השאלון, שבנינו לצורך המחקר. חשוב לנו לאסוף כמה שיותר מידע. מצרפת כאן קישור לשאלון המקוון:
    https://docs.google.com/forms/d/1wZmQjWRLrY8ykRdmz2hdWpbJWlAMoaJJSMTjG3dqFA4/viewform?chromeless=1&edit_requested=true
    תודה רבה למשתפי פעולה.

  15. אפרת יומה

    אשמח לעדכונים באנגלית

Leave a Reply